Volvo Chevy V8
Dit is een voorbeeld van een ultieme Sleeper: Met zijn uiterlijk is hij niet veelzeggend, maar met zijn Chevy-motor van 350ci (5.7ltr) is het een brute machine waarmee je menig persoon doet verrassen. Op de korte termijn zitten er nog wat aanpassingen aan te komen, namelijk een sperrdifferentieel, elektrische waterpomp en wat motortuning.
Chevy V8 motor in Volvo
Met deze motor is de Volvo 740 in staat om in 4.5 sec. van 0-100 te sprinten. De 1/4 mile zou mogelijk moeten zijn in de 12 seconden. Deze auto heeft de V8 op kenteken staan en mag dus gewoon op de weg, maar wordt tevens gebruikt als dragrace auto. Door zijn onopvallende verschijning is het een plezier om iedereen te verrassen!
Mazda MX3 1.8i 24v V6
Na 5 jaar trouwe dienst als circuit auto heeft deze Mazda wat reparatie nodig en zal daarna weer ingezet worden als circuit auto die gehuurd kan worden. Met deze Mazda heb ik mijn ronderecord op Zandvoort neergezet (oude circuit): 2.17 min.
Verlengde Volvo 264TE met Chevy V8 305ci
Deze zeldzame Volvo 264TE '80 (335 stuks) heb ik samen met een kennis omgebouwd van 2.7 V6 naar 5.0 V8 waardoor i.c.m. de Chevrolet automaatbak stiller, krachtiger, sneller en zelfs zuiniger is geworden.
Mazda 121 ´88 met 1.6i Mazda 323 motor
Dit is de tweede Mazda 121 van dit type die ik omgebouwd heb vanwege het lage gewicht. De auto is helemaal leeg en weegt nog ca. 625 kg en heeft 100pk. Als je dit in verhouding zet en verdubbelt, krijg je een auto van 1350 kg met 200pk. Denk hierbij aan een BMW 325i E36.
Mazda 121 ´Bolhoed´ met 1.8i 16v BP motor
Dit is zo'n typisch geval van een Sleeper: een niks zeggend "oude wijven" karretje die weinig weegt en veel motor heeft. We hebben het hier over 700 kg en 125pk. Zet het in verhouding en verdubbel het, dan hebben we het over een auto van 1400 kg en 250pk. Denk hierbij aan een vrij jonge Golf GTI.
Volvo 940 SE 2.0T 200pk circuit auto
Deze Volvo is al lang in bezit en is bedoeld als circuit auto. De eerste circuitrit die ik er mee maakte, bestempelde ik deze Volvo als "boot". Na de nodige aanpassingen en reparaties heb ik 'em nog eens geprobeerd en bestempelde ik 'em nog steeds als "boot". Wel wat sneller en erg spannend/leuk om mee te rijden. Ook deze auto is te huur.
Camper Ford Transit '80 met Volvo B230BF motor
Batu, dat is de naam van deze camper die met zijn oude 2.4 diesel de Brienenoordbrug bijna niet meer op kwam. Dus tijd voor wat anders. Een B230FB Volvomotor is nu ingebouwd samen met een Volvo automatische versnellingsbak. Dit maakt de camper krachtiger, stiller en zuiniger en wordt in de toekomst nog omgezet naar LPG.
Volvo motor in Ford Transit
Hier is goed te zien hoeveel ruimte er nog is als een toch al niet te kleine Volvomotor is ingebouwd.
Suzuki Baleno 1.8GTX circuit auto
Deze Suzuki is sinds kort in bezit en heeft zich al bewezen als dagelijks vervoermiddel. Binnenkort wordt de auto verlaagd en leeggehaald om de auto lichter te maken. Verder hoeft er niks aan te gebeuren om hiervan een vlotte en leuke circuit auto te maken. Als de auto klaar is weegt hij 875 kg met 125pk. Deze Suzuki is binnenkort ook te huur.
Verlengde Volvo 264TE
Astro Chevy V6 - project
Project: Suzuki Carry met Kawasaki GTR1000 motor
Project: Opel Kadett '77 met B230FT
Project: Mazda 323 '79 (Omega 2.5i 24v V6)
Project: Daihatsu Charmant '88 (Volvo B230FT)
Volvo 760 '83 met Volvo 960 3.0i 24v
Project: Volvo 740 '86 B230FT of Chevy V8
Smallblock Chevy 283ci (4.6ltr.) V8 '62
Copyright © Alle rechten voorbehouden